Załóż bezpłatne konto Zaloguj się Zaloguj się przez Facebooka
Kalendarz studenta: Brak wydarzeń na dziś
Polecamy: 30 maja w życie wchodzą nowe regulację Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego
Z ostatniej chwili...
Sonda Na którą aplikację się wybierasz?

Księgarnie internetowe wypierają tradycyjne

5/5 z 10 ocen.
(kliknij w gwiazdkę aby ocenić)

Sprzedaż w księgarniach internetowych rośnie. Czytelników skłaniają do zakupów w sieci niższe ceny i wygoda. Coraz częściej również kupujemy przez internet podręczniki.

Księgarnie internetowe wypierają tradycyjne

– W tym roku sprzedaż podręczników szkolnych w internecie zdecydowanie wzrosła, pomimo wprowadzenia darmowego podręcznika. U nas wzrost ten wyniósł ok. 60 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Mazia, właściciel księgarni internetowej Bonito.pl.

 

 

W tym roku uczniowie klas pierwszych skorzystają z podręcznika przygotowanego i dystrybuowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W związku z tym w Bonito.pl sprzedaż tzw. boksów, czyli kompletów książek do klas 1-3, zmalała o ok. jedną trzecią. Sprzedaż podręczników dla uczniów wyższych klas szkół podstawowych i klas gimnazjalnych jednak zdecydowanie wzrosła.

 

 

 

 

– Księgarnie internetowe są w stanie zaoferować lepsze cenowo oferty, a rodzice mogą kupić cały komplet podręczników do konkretnej klasy w jednym miejscu, stąd chętniej decydują się na zakup w księgarniach internetowych. Od kilku lat ten wzrost sprzedaży utrzymuje się na podobnym poziomie, rzędu kilkudziesięciu procent. W tym roku liczyliśmy nawet na stuprocentowy wzrost – mówi Wojciech Mazia.

 

Jego zdaniem nie tylko sprzedaż podręczników przenosi się do sieci. Dlatego na ten trend konieczna jest odpowiedź ze strony księgarni, szczególnie tych mniejszych.

 

– Rynek księgarski jest w Polsce w tej chwili ustabilizowany, znaczna część sprzedaży z roku na rok przenosi się jednak do internetu oraz do dużych księgarskich sieci i hipermarketów. Księgarnie stacjonarne zdecydowanie próbują wchodzić na rynek online. Nie kojarzę natomiast żadnej firmy, która z internetu przeniosłaby się do sprzedaży rzeczywistej – podkreśla właściciel księgarni internetowej Bonito.pl.

 

Księgarnia co roku notuje kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży i dąży do zdobycia połowy rynku. Poza sezonem podręcznikowym największym powodzeniem cieszą się beletrystyka i książki dla dzieci.

 

– Klienci kupują coraz mniej map i atlasów ze względu na ich digitalizację, dlatego ta kategoria książek notuje u nas spadek sprzedaży – mówi Mazia. – Audiobooki sprzedają się zgodnie z trendem w naszej ogólnej sprzedaży, czyli również książek papierowych. Nie zauważyliśmy dużego wzrostu sprzedaży. Jest duża grupa osób, która nigdy nie przekona się do audiobooków, bo woli czytać tekst zamiast słuchać.

Data: 26.09.2014 10:00
Autor/źródło: NEWSERIA
Kategoria: Rozrywka
Słowa kluczowe: księgarnie internetowe, sprzedaż w księgarni internetowej, księgarnia, sprzedaż audiobooków
wydrukuj

WASZE KOMENTARZE

® 2011 - 2020 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.