Załóż bezpłatne konto Zaloguj się Zaloguj się przez Facebooka
Kalendarz studenta: Brak wydarzeń na dziś
Polecamy: Nowe wakaty na stanowisku referendarza sądowego w sądach w całej Polsce
Z ostatniej chwili...
Sonda Na którą aplikację się wybierasz?
Uwaga! Publikacja archiwalna
Oznacza to, że od czasu jej opublikowania pojawiły się zmiany aktów prawnych, mogące wpływać na aktualność poniższej treści. SerwisPrawa.pl nie aktualizuje automatycznie wszystkich publikowanych tekstów zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi.

Jeżeli interesuje Cię uaktualnienie poniższego tekstu pod kątem obowiązującego stanu prawnego - kliknij w link (funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych Użytkowników).

Złap oddech... w Blue Monday

5/5 z 9 ocen.
(kliknij w gwiazdkę aby ocenić)

Wśród technik relaksacyjnych najefektywniejszą metodą odprężenia jest skupienie uwagi na... własnym oddechu. Ćwiczenie, w ciągu kilku lub kilkunastu minut, powoduje – oprócz rozluźnienia mięśni – wyciszenie nagromadzonych emocji. Właśnie teraz warto przyjrzeć się temu dokładniej, bo jeśli wierzyć ekspertom, już niedługo najbardziej przygnębiający dzień w roku – Blue Monday.

Złap oddech... w Blue Monday

Tak zwany Blue Monday to dzień, w którym możemy dotkliwiej niż zwykle odczuć brak słońca, zatęsknić za Bożym Narodzeniem czy ponarzekać na nadmiar obowiązków w pracy. Według Cliffa Arnalla, psychologa z Cardiff University, który na podstawie formuły matematycznej stworzył ten termin, będzie to pierwszy dzień ostatniego pełnego tygodnia stycznia. W tym roku data ta przypada na 20.01.2014r.

 

 

Relaks na zdrowie

Oczywiście nie tylko w tym czasie możemy zauważyć u siebie spadek formy, w końcu różne wydarzenia warunkują nasze samopoczucie. Jednak najważniejsza jest świadomość, że mamy wpływ na własną kondycję psychiczną w dłuższej perspektywie – mówi Iwona Kowalewski, specjalista SITA – Efekty towarzyszącego nam stresu, potrzebnego niekiedy i motywującego do działania, powinny być na bieżąco neutralizowane. Fizjologowie zaobserwowali, że organizm człowieka parokrotnie w ciągu doby automatycznie dąży do relaksu, tj. krótkotrwałego wyłączenia aktywności fizycznej i psychicznej. Jeśli mu na to pozwalamy – odwdzięcza się lepszym samopoczuciem i wzmożoną energią do działania. Zastępowanie tak rozumianego relaksu rozrywką: wyjściem do kina, spotkaniem przy kolacji z przyjaciółmi czy joggingiem – mimo bezsprzecznych innych zalet tych rozwiązań – nie spełnia funkcji regeneracyjnej, którą zapewnia głębokie odprężenie.

 

Oddychaj!

Jeśli zależy nam na dobrej formie rozwiązaniem może być wspomniana już technika polegająca na relaksacji przez obserwację oddechu. Najważniejsze to znaleźć stosunkowo spokojne miejsce, gdzie nikt nie będzie nam przeszkadzał, istotna jest także wygodna pozycja ciała. Następnie, swobodnie i naturalnie oddychając przez nos, należy obserwować swój wdech i wydech. W czasie relaksu należy pozwolić myślom, aby swobodnie przypływały i odpływały, bez zatrzymywania na nich swojej uwagi – podpowiada Iwona Kowalewski, specjalista SITA – To proste ćwiczenie powtarzane systematycznie sprawi, że osiąganie stanu relaksu będzie przychodziło coraz łatwiej.

 

Regularne sesje relaksacyjne, nie tylko pomogą przetrwać ciężki dzień, ale także korzystnie wpłyną na intelekt. Dzięki nim umysł jest w stanie szybciej kojarzyć i zapamiętywać fakty, co w rezultacie poprawia skuteczność przyswajania wiedzy.

Data: 20.01.2014 10:00
Autor/źródło: media.netpr.pl
Kategoria: Humor
Słowa kluczowe: relaks, techniki relaksacyjne, oddychanie, obserwacja oddechu, radzenie sobie ze stresem, ćwiczenie oddechu
wydrukuj

WASZE KOMENTARZE

® 2011 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.