Media bez wyboru
W mediach trwa wielki protest przeciwko planom rządu, które w rzeczywistości pozbawią widza, słuchacza i internautę możliwości wyboru. Nowa danina staje się w efekcie istotnym zagrożeniem dla wolności słowa, gdyż doprowadzi do znacznego ograniczenia działalności albo wręcz likwidacji niektórych mediów. W rzeczywistości nowy podatek bezpośrednio odbije się na samych czytelnikach i słuchaczach.. Podobna danina została wprowadzona na Węgrzech już w 2014 roku. W efekcie podatek płaciły głównie opozycyjne wobec rządu media, co w praktyce wpłynęło na pogorszenie rzetelności przekazywanych treści, a nawet przejęcie mediów przez władzę
Treść listu otwartego
Poniżej publikujemy list otwarty, podpisany przez nadawców radiowych, telewizyjnych oraz internetowych.
List otwarty
do władz Rzeczypospolitej Polskiej
i
liderów ugrupowań politycznych
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.
Sygnatariusze listu:
Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura
Agora S.A.
AMS S.A.
Bonnier Business
Burda Media Polska
CANAL+
Dziennik Trybuna
Dziennik Wschodni
Edipresse Polska
Eleven Sports Network sp. z o.o.
Gazeta Radomszczańska
Green Content sp. z o.o.
Gremi Media S.A.
Grupa Eurozet
Grupa Interia.pl sp. z. o.o.
Grupa Radiowa Agory sp. z o.o.
Grupa RMF
Grupa Wirtualna Polska
Grupa ZPR
Helios S.A.
Infor Biznes
Kino Polska TV S.A.
Lemon Records sp. z o.o.
Marshal Academy
Music TV sp. z o.o.
Muzo.fm sp. z o.o.
naTemat.pl
Polityka
Polska Press Grupa
Ringier Axel Springer Polska
STAVKA sp. z o.o.
Superstacja sp. z o.o.
Telewizja Polsat sp. z o.o.
Telewizja Puls sp. z o.o.
TIME S.A.
TV Spektrum sp. z o.o.
TVN S.A.
Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin
Tygodnik Powszechny
Wydawnictwo Bauer
Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan
Wydawnictwo Magraf
Wydawnictwo Nowiny
Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański
Data: | 10.02.2021 11:52 |
---|---|
Autor/źródło: | Zespół portalu sPrawnik.pl |
Kategoria: | Prawo, Rozrywka, Kariera, Humor, Forum, Felietony, Aplikacje, Gorące tematy, Studia, Zawody prawnicze |
Słowa kluczowe: | Media bez wyboru, Treść listu otwartego ws podatku od reklam, podatek od mediów, podatek od reklam |
WASZE KOMENTARZE