Załóż bezpłatne konto Zaloguj się Zaloguj się przez Facebooka
Kalendarz studenta: Brak wydarzeń na dziś
Polecamy: Nowy termin egzaminu radcowskiego i adwokackiego
Z ostatniej chwili...
Sonda Na którą aplikację się wybierasz?

Pigułka z handlówki: Nowy rok - nowe regulacje w Kodeksie spółek handlowych

5/5 z 1 ocen.
(kliknij w gwiazdkę aby ocenić)

Jak co roku, również i tym razem omawiamy najważniejsze zmiany w prawie, które weszły życie z początkiem nowego, 2020 roku. W dzisiejszej "Pigułce" skupiliśmy się na prawie handlowym.

Pigułka z handlówki: Nowy rok - nowe regulacje w Kodeksie spółek handlowych

Obowiązkowa strona internetowa dla spółek akcyjnej i komandytowo – akcyjnej

 

Nowelizacja z dnia 30 sierpnia 2019 roku dodała do art. 5 KSH § 5, zakładający że spółka akcyjna i spółka komandytowo-akcyjna prowadzą własne strony internetowe i zamieszczają także na tych stronach, w miejscach wydzielonych na komunikację z akcjonariuszami, wymagane przez prawo lub ich statuty ogłoszenia pochodzące od spółek.

 

Obowiązek posiadania strony internetowej jako pokłosie obligatoryjnej dematerializacji akcji

 

Nałożenie wymogu, aby każda spółka akcyjna posiadała stronę internetową stanowi konsekwencję obligatoryjnej dematerializacji wszystkich akcji spółki akcyjnej – bez względu na jej status jako spółki publicznej czy spółki niebędącej spółką publiczną – oraz postępującego procesu digitalizacji spółki akcyjnej (era cyfrowej spółki akcyjnej). Jak czytamy w uzasadnieniu nowelizacji, nowy obowiązek sprzyja zwiększeniu ochrony praw akcjonariuszy i pewności komunikacji spółki z akcjonariuszami. Publikacja ogłoszeń w Monitorze Sądowym i Gospodarczym nie będzie zatem jedynym źródłem informacji przekazywanych do inwestorów spółek akcyjnych. Wprowadzenie rozwiązania przewidującego prowadzenie przez wszystkie spółki akcyjne (a nie tylko publiczne) strony internetowej zwiększy efektywność ochrony praw akcjonariuszy mniejszościowych, ograniczy ryzyka informowania w taki sposób, aby w praktyce nie poinformować akcjonariuszy, co szczególnie często występuje w sytuacjach konfliktów w spółkach (z udziałem akcjonariuszy i zarządów) oraz  będzie sprzyjać stabilności i bezpieczeństwu obrotu, co jest wartością o charakterze systemowym. Przedstawiona argumentacja dotycząca wymogu posiadania strony internetowej znajdzie zastosowanie również do spółki komandytowo-akcyjnej.

 

 

 

Podstawa prawna:
Art. 5 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2019 r. poz.1655 ze zm.).

 
 
   
 

wydrukuj

WASZE KOMENTARZE

® 2011 - 2020 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.