Mowa tu o lotniskach użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji, które będą działać na mocy krajowych, a nie unijnych przepisów. Dzięki temu zwolnione zostaną na przykład z takich obowiązków jak posiadanie profesjonalnego ogrodzenia, własnej straży pożarnej oraz innych służb. Porty takie nie będą musiały również posiadać planu generalnego, czyli dokumentu, na którym opiera się działalność lotniska. To wszystko ma się przyczynić do ograniczenia kosztów i rozwoju lokalnych lotnisk.
Rozporządzenia przewidują również to, że zarządy portów będą deklarować, jakie rodzaje lotów chcą obsługiwać.
Zaplanowano również utworzenie służby kierownika lotów – odpowiednika dyżurnego portu na dużych lotniskach.
Data: | 25.04.2012 08:00 |
---|---|
Autor/źródło: | Zespół portalu sPrawnik.pl |
Kategoria: | Prawo |
Słowa kluczowe: | porty lotnicze, lotniska, połączenia lokalne, lotniska lokalne, Prawo lotnicze, linie lotnicze |
WASZE KOMENTARZE